seo katalog i katalog seo a katalog stron
Anchor – „nazwa” linku. Przykładowo anchorem tego linku: pozycjonowanie (do strony głównej), jest „pozycjonowanie”. Chcąc pozycjonować swoją stronę na frazę X, musisz umieszczać linki prowadzące do tej strony właśnie z tym anchorem.
seo katalog
BackLinks (BL) – linki prowadzące do danej strony internetowej.
Ban – usunięcie strony z wyników wyszukiwania spowodowane stosowaniem nielegalnych technik pozycjonowania. Strona, która dostała bana „nie istnieje” dla wyszukiwarki.
Content – treść, zawartość strony.
Duplicate content – umieszczenie na stronie identycznej treści, skopiowanej z innej strony. Grozi zbanowaniem strony, która powieliła treść.
Filtr – obniżenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania na poszczególne frazy, będące karą za drobne „przewinienia” przy pozycjonowaniu (np. zdobywanie linków z jednym, tym samym anchorem).
Fraza/słowo kluczowe – słowo lub kilka słów, które najlepiej oddają tematykę strony, po których wpisaniu chcemy być wysoko w wynikach wyszukiwarki. Każde słowo to inna fraza – np. „płatności” i „platnosci” to dla Google dwa różne słowa. Przykładowo dla tej podstrony słowa kluczowe to: „słownik pozycjonera” „pozycjonowanie – słownictwo” „słownictwo związane z pozycjonowaniem”
Fresh Bonus Site (FSB) – „bonus” dla nowych stron, dzięki któremu (podobno) znajdują się one wyżej w wynikach wyszukiwania przez początkowy okres ich istnienia. Jego istnienie jest sprawą mocno kontrowersyjną… katalog seo
Indeksacja – o indeksacji mówimy wtedy, gdy robot trafia na naszą stronę i zapisuje ją w bazie danych wyszukiwarki. Dla wyszukiwarek liczą się tylko zaindeksowane strony, czyli te do których dotarł robot (czyli do których prowadzą jakieś linki). Pozostałe jakby nie istnieją dla wyszukiwarki.
Link – odnośnik do innej strony internetowej, po którego kliknięciu przeniesiesz się na tą stronę. To jest link (do strony głównej).
Linki wewnętrzne – linki prowadzące do podstron w obrębie tej samej witryny. To jest link wewnętrzny (do dowolnej podstrony).
Linki wychodzące/zewnętrzne – linki prowadzące z Twojej strony do innych stron (nie do podstron!). Im mniej linków wychodzących tym większa jest wartość („moc”) poszczególnych linków.
administracja serwerami linux
Linkowanie –umieszczanie linków prowadzących do Twojej strony, na innych stronach internetowych.
Moc linku (wartość, jakość linku) – względna wartość linku prowadzącego do naszej strony. Mocne, wartościowe linki to linki umieszczane na tematycznych stronach, o wysokim PR, dużej liczbie BL, będących wiele lat w sieci i na których umieszczono mała liczbę linków wychodzących.
PageRank (PR) – liczba od 0 do 10, będąca oceną danej strony przez wyszukiwarkę Google. 10 to strona najlepsza, 0 – najgorsza. Nie ma wpływu na pozycję strony w Google!
Robot wyszukiwarki – program poruszający się po stronach internetowych i zbierający informację o tych stronach dla wyszukiwarki internetowej. Roboty „skaczą” ze strony na stronę po linkach.
SEO – (ang. Search Engine Optimization) synonim słowa „pozycjonowanie”, czyli ogół czynności służących poprawieniu pozycji w wynikach wyszukiwania na daną frazę.
SERPy – (ang. Search Engine Results Page) wyniki wyszukiwania, czyli lista stron, które ukazują się w wyszukiwarce w określonej kolejności po wpisaniu w wyszukiwarkę określonej frazy.
Site – liczba stron (strony głównej i podstron) w obrębie danej witryny, które zostały „zauważone” i zaindeksowane przez wyszukiwarkę.
SWL – systemy wymiany linków. Działają na tej zasadzie, że Ty umieszczasz linki do innych stron na swojej stronie, a w zamian na innych stronach zostaną umieszczone linki do Twojej strony. Przydatne narzędzie, ale dla bardziej zaawansowanych pozycjonerów. Więcej na ten temat: SWL. katalog stron
Linkowanie –umieszczanie linków prowadzących do Twojej strony, na innych stronach internetowych.
Moc linku (wartość, jakość linku) – względna wartość linku prowadzącego do naszej strony. Mocne, wartościowe linki to linki umieszczane na tematycznych stronach, o wysokim PR, dużej liczbie BL, będących wiele lat w sieci i na których umieszczono mała liczbę linków wychodzących.
PageRank (PR) – liczba od 0 do 10, będąca oceną danej strony przez wyszukiwarkę Google. 10 to strona najlepsza, 0 – najgorsza. Nie ma wpływu na pozycję strony w Google!
Robot wyszukiwarki – program poruszający się po stronach internetowych i zbierający informację o tych stronach dla wyszukiwarki internetowej. Roboty „skaczą” ze strony na stronę po linkach.
SEO – (ang. Search Engine Optimization) synonim słowa „pozycjonowanie”, czyli ogół czynności służących poprawieniu pozycji w wynikach wyszukiwania na daną frazę.
SERPy – (ang. Search Engine Results Page) wyniki wyszukiwania, czyli lista stron, które ukazują się w wyszukiwarce w określonej kolejności po wpisaniu w wyszukiwarkę określonej frazy.
Site – liczba stron (strony głównej i podstron) w obrębie danej witryny, które zostały „zauważone” i zaindeksowane przez wyszukiwarkę.
SWL – systemy wymiany linków. Działają na tej zasadzie, że Ty umieszczasz linki do innych stron na swojej stronie, a w zamian na innych stronach zostaną umieszczone linki do Twojej strony. Przydatne narzędzie, ale dla bardziej zaawansowanych pozycjonerów. Więcej na ten temat: SWL.
Zaplecze – strony istniejące głównie po to, aby móc umieszczać na nich linki do innych stron, które chcemy pozycjonować. Więcej na ten temat: Zaplecze.
-----------------------------------------------------------------
2. 6 podstawowych zasad dotyczących pozycjonowania
1. Pozycjonowanie jest dla każdego
W tym momencie może wydaje Ci się, że aby pozycjonować swoją stronę potrzebujesz wiedzy z zakresu projektowania stron czy informatyki, dużych pieniędzy albo wielu miesięcy nauki. To nieprawda. Każdy może zostać pozycjonerem. Ty także możesz nim zostać i jest to dużo łatwiejsze niż myślisz. Jedyne co potrzebujesz to chęci do nauki i cierpliwość. Profesjonalne umiejętności są przydatne, ale wcale nie są tutaj konieczne.
2. Nie ma żadnych pewników
Pozycjonowanie jest o tyle ciekawą dziedziną, że w zasadzie cała dostępna wiedza jest efektem praktyki, testów i doświadczenia. W SEO nie można mówić o faktach i powiedzieć „zrób tak i tak, a będziesz 1 w Google”. Algorytmy wyszukiwarek cały czas pozostają tajemnicą i nikt nie wie na pewno, jakie działanie może przynieść efekt w danej sytuacji. Ucząc się, musisz zatem wyciągać wnioski, ale podchodzić do całej zdobytej wiedzy z dystansem.
3. SEO się zmienia
Zaplecze – strony istniejące głównie po to, aby móc umieszczać na nich linki do innych stron, które chcemy pozycjonować. Więcej na ten temat: Zaplecze.
seo katalog
BackLinks (BL) – linki prowadzące do danej strony internetowej.
Ban – usunięcie strony z wyników wyszukiwania spowodowane stosowaniem nielegalnych technik pozycjonowania. Strona, która dostała bana „nie istnieje” dla wyszukiwarki.
Content – treść, zawartość strony.
Duplicate content – umieszczenie na stronie identycznej treści, skopiowanej z innej strony. Grozi zbanowaniem strony, która powieliła treść.
Filtr – obniżenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania na poszczególne frazy, będące karą za drobne „przewinienia” przy pozycjonowaniu (np. zdobywanie linków z jednym, tym samym anchorem).
Fraza/słowo kluczowe – słowo lub kilka słów, które najlepiej oddają tematykę strony, po których wpisaniu chcemy być wysoko w wynikach wyszukiwarki. Każde słowo to inna fraza – np. „płatności” i „platnosci” to dla Google dwa różne słowa. Przykładowo dla tej podstrony słowa kluczowe to: „słownik pozycjonera” „pozycjonowanie – słownictwo” „słownictwo związane z pozycjonowaniem”
Fresh Bonus Site (FSB) – „bonus” dla nowych stron, dzięki któremu (podobno) znajdują się one wyżej w wynikach wyszukiwania przez początkowy okres ich istnienia. Jego istnienie jest sprawą mocno kontrowersyjną… katalog seo
Indeksacja – o indeksacji mówimy wtedy, gdy robot trafia na naszą stronę i zapisuje ją w bazie danych wyszukiwarki. Dla wyszukiwarek liczą się tylko zaindeksowane strony, czyli te do których dotarł robot (czyli do których prowadzą jakieś linki). Pozostałe jakby nie istnieją dla wyszukiwarki.
Link – odnośnik do innej strony internetowej, po którego kliknięciu przeniesiesz się na tą stronę. To jest link (do strony głównej).
Linki wewnętrzne – linki prowadzące do podstron w obrębie tej samej witryny. To jest link wewnętrzny (do dowolnej podstrony).
Linki wychodzące/zewnętrzne – linki prowadzące z Twojej strony do innych stron (nie do podstron!). Im mniej linków wychodzących tym większa jest wartość („moc”) poszczególnych linków.
administracja serwerami linux
Linkowanie –umieszczanie linków prowadzących do Twojej strony, na innych stronach internetowych.
Moc linku (wartość, jakość linku) – względna wartość linku prowadzącego do naszej strony. Mocne, wartościowe linki to linki umieszczane na tematycznych stronach, o wysokim PR, dużej liczbie BL, będących wiele lat w sieci i na których umieszczono mała liczbę linków wychodzących.
PageRank (PR) – liczba od 0 do 10, będąca oceną danej strony przez wyszukiwarkę Google. 10 to strona najlepsza, 0 – najgorsza. Nie ma wpływu na pozycję strony w Google!
Robot wyszukiwarki – program poruszający się po stronach internetowych i zbierający informację o tych stronach dla wyszukiwarki internetowej. Roboty „skaczą” ze strony na stronę po linkach.
SEO – (ang. Search Engine Optimization) synonim słowa „pozycjonowanie”, czyli ogół czynności służących poprawieniu pozycji w wynikach wyszukiwania na daną frazę.
SERPy – (ang. Search Engine Results Page) wyniki wyszukiwania, czyli lista stron, które ukazują się w wyszukiwarce w określonej kolejności po wpisaniu w wyszukiwarkę określonej frazy.
Site – liczba stron (strony głównej i podstron) w obrębie danej witryny, które zostały „zauważone” i zaindeksowane przez wyszukiwarkę.
SWL – systemy wymiany linków. Działają na tej zasadzie, że Ty umieszczasz linki do innych stron na swojej stronie, a w zamian na innych stronach zostaną umieszczone linki do Twojej strony. Przydatne narzędzie, ale dla bardziej zaawansowanych pozycjonerów. Więcej na ten temat: SWL. katalog stron
Linkowanie –umieszczanie linków prowadzących do Twojej strony, na innych stronach internetowych.
Moc linku (wartość, jakość linku) – względna wartość linku prowadzącego do naszej strony. Mocne, wartościowe linki to linki umieszczane na tematycznych stronach, o wysokim PR, dużej liczbie BL, będących wiele lat w sieci i na których umieszczono mała liczbę linków wychodzących.
PageRank (PR) – liczba od 0 do 10, będąca oceną danej strony przez wyszukiwarkę Google. 10 to strona najlepsza, 0 – najgorsza. Nie ma wpływu na pozycję strony w Google!
Robot wyszukiwarki – program poruszający się po stronach internetowych i zbierający informację o tych stronach dla wyszukiwarki internetowej. Roboty „skaczą” ze strony na stronę po linkach.
SEO – (ang. Search Engine Optimization) synonim słowa „pozycjonowanie”, czyli ogół czynności służących poprawieniu pozycji w wynikach wyszukiwania na daną frazę.
SERPy – (ang. Search Engine Results Page) wyniki wyszukiwania, czyli lista stron, które ukazują się w wyszukiwarce w określonej kolejności po wpisaniu w wyszukiwarkę określonej frazy.
Site – liczba stron (strony głównej i podstron) w obrębie danej witryny, które zostały „zauważone” i zaindeksowane przez wyszukiwarkę.
SWL – systemy wymiany linków. Działają na tej zasadzie, że Ty umieszczasz linki do innych stron na swojej stronie, a w zamian na innych stronach zostaną umieszczone linki do Twojej strony. Przydatne narzędzie, ale dla bardziej zaawansowanych pozycjonerów. Więcej na ten temat: SWL.
Zaplecze – strony istniejące głównie po to, aby móc umieszczać na nich linki do innych stron, które chcemy pozycjonować. Więcej na ten temat: Zaplecze.
-----------------------------------------------------------------
2. 6 podstawowych zasad dotyczących pozycjonowania
1. Pozycjonowanie jest dla każdego
W tym momencie może wydaje Ci się, że aby pozycjonować swoją stronę potrzebujesz wiedzy z zakresu projektowania stron czy informatyki, dużych pieniędzy albo wielu miesięcy nauki. To nieprawda. Każdy może zostać pozycjonerem. Ty także możesz nim zostać i jest to dużo łatwiejsze niż myślisz. Jedyne co potrzebujesz to chęci do nauki i cierpliwość. Profesjonalne umiejętności są przydatne, ale wcale nie są tutaj konieczne.
2. Nie ma żadnych pewników
Pozycjonowanie jest o tyle ciekawą dziedziną, że w zasadzie cała dostępna wiedza jest efektem praktyki, testów i doświadczenia. W SEO nie można mówić o faktach i powiedzieć „zrób tak i tak, a będziesz 1 w Google”. Algorytmy wyszukiwarek cały czas pozostają tajemnicą i nikt nie wie na pewno, jakie działanie może przynieść efekt w danej sytuacji. Ucząc się, musisz zatem wyciągać wnioski, ale podchodzić do całej zdobytej wiedzy z dystansem.
3. SEO się zmienia
Zaplecze – strony istniejące głównie po to, aby móc umieszczać na nich linki do innych stron, które chcemy pozycjonować. Więcej na ten temat: Zaplecze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz