wtorek, 15 listopada 2011

moc linków z seo katalogów czy opłaca się kupić link ?

wybór katalogu stron

Zastosowanie i wybór katalogów
O katalogach
Katalogi stron internetowych to jedna z najprostszych metod na zdobywanie linków do Twojej strony. Zalet jest kilka – dodawanie jest zazwyczaj darmowe, nie wymaga żadnych umiejętności, a po nabraniu wprawy w godzinę można „obskoczyć” spokojnie ze 40 katalogów. A ponieważ katalogów jest całe mnóstwo, możesz zdobyć sporo linków.
Jeśli chodzi o wady to trzeba wiedzieć, że link z katalogu stron nie ma jakiejś ogromnej mocy, a nasze wpisy nie zawsze zostaną zaindeksowane, przez co część naszej pracy pójdzie na marne. Nie mniej jednak, jeśli chcesz pozycjonować swoją stronę, powinieneś skorzystać między innymi z katalogów.
Zastosowanie katalogów
Katalogi stron można potraktować jako źródło linków bezpośrednio do pozycjonowanej strony. Na łatwe frazy nawet samo katalogowanie może zdziałać cuda i wprowadzić Cię np. do TOP5. Pamiętaj jednak, że Twoje wpisy muszą zostać zaindeksowane, żeby miały jakieś znaczenie dla SEO. W tym celu najlepiej sprawdzają się SWL (ewentualnie możesz podlinkować swoje wpisy z precli). Więcej na ten temat: Krok 8: SWL.
Katalogowanie warto też wykorzystać do wzmocnienia swojego zaplecza, niezależnie od jego postaci.
Wybór katalogów, czyli które katalogi są mocne (dobre)?
W katalogowaniu nie liczy się tylko ilość, ale także jakość. W Internecie znajdziesz kilkanaście tysięcy katalogów stron, ale nie warto dodawać wpisów gdzie popadnie, bo zwyczajnie szkoda na to czasu. Warto natomiast nauczyć się jak odróżnić dobry, wartościowy katalog od złego i bezwartościowego.
Podstawowa sprawa –nie patrz tylko na PR!
Robi tak 70% ludzi, a prawda jest taka, że akurat PageRank ma w ocenie wartości katalogu najmniejsze znaczenie.
Swoje wpisy dodawaj więc do dobrych katalogów, a nie do tych z wysokim PR.
Dobre katalogi rozpoznasz na podstawie kilku rzeczy (znowu przyda się SeoQuake, który znajdziesz w: Przydatne strony i narzędzia):
• BL – im więcej linków prowadzi do katalogu, tym jest on silniejszy.
• Stopień indeksacji katalogu – w przypadku katalogów bardzo ważnym współczynnikiem jest site oraz stosunek site do liczby wpisów. Jeśli katalog ma więcej, tyle samo albo niewiele mniej zaindeksowanych stron w Google co wpisów, to znaczy to, że poszczególne wpisy dobrze się indeksują i są widoczne dla wyszukiwarki. Jeżeli natomiast katalog ma np. site 100, przy 10 000 wpisach, będziesz musiał sam podlinkować swój wpis żeby został zaindeksowany (nie skreślaj jednak od razu katalogów z niskim site, ponieważ Google często zaniża ten współczynnik, mimo, że faktycznie podstrony katalogu, czyli wpisy, są zaindeksowane.)
• Linki wychodzące z podstrony Twojego wpisu – im mniej tym lepiej.
• Wiek katalogu – katalogi są jak wino – im starsze, tym lepsze. Informację o wieku katalogu znajdziesz często na dole strony, możesz też posłużyć się wiekiem domeny, który pokazuje SeoQuake.
• PR, skrypt i wygląd katalogu – ładny wygląd i wysoki PR katalogu mogą świadczyć o tym, że katalog jest „zadbany”. Co do skryptu – obecnie przyjmuje się, że najlepszym skryptem jest SeoKatalog, a najgorszym QlWeb.
• Właściciel katalogu – w świecie katalogów są ludzie, którzy posiadają wiele bardzo dobrych katalogów. Rzadko można to sprawdzić, ale jeśli widzisz gdzieś na stronie katalogu informację, że należy on np. do grupy Lagata.pl albo Muzwar.pl – śmiało możesz dodawać tam wpis.
Płatne katalogi
Na koniec kilka słów o płatnych katalogach. Nie jest prawdą, że katalog płatny = zły. Wysłanie SMS za 1,22zł albo 2,44zł to naprawdę dobra cena za link z porządnego, zadbanego katalogu, który jest dobrze podlinkowany i istnieje w sieci od wielu lat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz