poniedziałek, 12 września 2011

Co analizuje bot?

Co analizuje bot?

Robot wchodząc na daną stronę lub podstronę Twojego serwisu, patrzy w sposób szczególny na pierwszorzędne miejsca występowania fraz kluczowych:
  • Treść pomiędzy tagami <title></title>,
  • Treść na stronie, czyli to co znajduje się pomiędzy znacznikami <body></body>, a w tej części szczególnie patrzą na:
    • Nagłówki, czyli tytuły najważniejszych sekcji czy fragmentów strony zawarte pomiędzy tagami (od najważniejszego): <h1> <h2> .. <h6>
    • Treściami wyróżnionymi semantycznie, znacznikami <strong> <Em>
    • Odnośniki, które znajdują się na stronie oraz przypisane do nich anchortexty, czyli opisy.
Drugorzędne to te, których użytkownik nie widzi bez zaglądania w kod strony (Ctr+U):
  • Element description
  • Element keywords
  • Elementy alt oraz title przypisane obrazkom i odnośnikom. Widoczne są w specyficznych warunkach, w przypadku najechania na link lub niewyświetlenia obrazka.
Boty nie przeglądają strony tak jak zwykły użytkownik – siedząc przez ekranem i analizując aspekty wizualne. Bot przygląda się treści, dodatkowo objętej odpowiednimi znacznikami języka (x)HTML. Aby zobaczyć, jak twój serwis widzi bot możesz przeanalizować ją przy użyciu przeglądarek tekstowych – przykładem, który poleca Google jest Linx.

Podział występujących fraz

Podział na mniej i bardziej ważne elementy stron internetowych, które wyszukiwarki uwzględniają powstał w chwili, kiedy webmasterzy chcący zwiększyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwania wykorzystywali ukryte, niewidoczne na pierwszy rzut oka fragmenty kodu w celu upychania tam niezwiązanych z treścią fraz kluczowych.
Zatem pierwszorzędne to te, które użytkownik zobaczy po wejściu na stronę internetową. Jedyną treścią pochodzącą z sekcji HEAD, a widzianą przez użytkownika podczas przebywania na stronie jest tytuł zawarty pomiędzy znacznikami TITLE. Tytuł jest wyświetlany w belce przeglądarki:
Belka tytułowa Reszta pierwszorzędnych treści znajduje się w sekcji body. Czyli tych widzianych przez użytkowników w treści strony.
W dalszych podrozdziałach będą omawiane sposoby zgłaszania i usprawniania indeksowania Twojej witryny. Nie czekaj, daj się znaleźć !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz