środa, 21 września 2011

pozycjonowanie google

3 najczęściej zadawane pytania o pozycjonowanie witryn www
katalog stron
W codziennej pracy spotykamy się z wieloma, często bardzo podstawowymi pytaniami dotyczącymi szeroko pojmowanego pozycjonowania witryn www. Mamy nadzieję, że lektura tego artykułu pozwoli, chociaż w części rozwiać podstawowe wątpliwości związane z wyceną pozycjonowania serwisu, zawarcia umowy czy zakresu świadczonych usług.

1. Kiedy moja strona będzie się wyświetlać na pierwszej pozycji w Google?

Żadna szanująca się agencja nie jest w stanie zagwarantować pierwszej pozycji, a tym bardziej określić czasu jaki potrzebny jest do jej osiągnięcia. Czynników mających na to wpływ jest zbyt wiele i nie zależą one od agencji, która zajmuje się pozycjonowaniem. Algorytm klasyfikujący strony i przyznający miejsca w wynikach wyszukiwania (tzw. SERP – Search Engine Results Page) jest niejawny. Dodatkowo, pozycje stron w wynikach stale się zmieniają, na skutek wielu oddziaływujących na nie czynników.
seo katalog
Proces pozycjonowania jest rozciągnięty w czasie, ponieważ jest to nic innego jak budowanie zaufania wyszukiwarki do danej witryny www. W przypadku niektórych fraz efekty widoczne są już po 2 tygodniach, w przypadku innych po 2 miesiącach. Dodatkowo nie bez znaczenia jest fakt, że wyszukiwarki nie reagują na dokonywane pod kątem pozycjonowania zmiany z dnia na dzień. Samo wprowadzenie nie zaindeksowanej strony do spisu wyszukiwarki trwa ok. 1-2 tygodni. Ważna jest regularność i systematyczność prowadzonych działań, profesjonalne pozycjonowanie to ciągły proces.

Dla przykładu, jeśli w krótkim czasie powstanie zbyt wiele linków prowadzących do danej strony, mających podnieść jej pozycję – może to zadziałać niekorzystnie w skutek czego witryna może dostać tzw. filtr – czyli jej pozycja będzie stale obniżona o zadaną liczbę pozycji.

2. Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
dodaj strone

W modelu „płatność tylko za efekt” wycena pozycjonowania zależy od czasu poświęconego przez agencję na osiągnięcie określonego zakresu pozycji w wyszukiwarce, np. pierwszych 10 wyników, a w szczególności zależy to od:

    wybranego słowa kluczowego i aktualnej ilości oraz jakości witryn, które trzeba będzie „pokonać”, czyli konkurencyjności
    strony podlegającej pozycjonowaniu (dotychczasowej historii strony, aktualnej pozycji, zawartości strony, częstotliwości aktualizacji, i wielu innych czynników)

W klasycznym modelu, klient przed dokonaniem wyboru agencji prosi o przygotowanie ofert kilka wybranych podmiotów, po czym najczęściej wybiera na drodze „konkursu” ofertę najtańszą, nie wgłębiając się specjalnie w szczegóły umowy. Skąd się biorą te różnice w cenach za pozycjonowanie, często sięgające ponad 100%? Odpowiedź jest prosta, każda agencja, względnie każdy pozycjoner ma swoją taktykę działania i to on szacuje ile zajmie czasu praca nad daną stroną www. Różne są też stawki godzinowe, często występują różnice w określeniu konkurencyjności i skali trudności dla pozycjonowania.

To, o czym należy pamiętać podejmując decyzję:
administracja serwerami linux
    wartościowe pozycjonowanie to proces długotrwały, wymagający dużego nakładu prac po stronie agencji,
    tanie koszty pozycjonowania to najczęściej posługiwanie się taktykami niezgodnymi ze wskazówkami twórców wyszukiwarek i stosowanie Systemów Wymiany Linków – tzw. SWL. Na czym to polega? Tu proces budowania „zaufania” wyszukiwarki sprowadza się do umieszczenia strony w automatycznym systemie, który w krótkim czasie generuje do niej linki z innych stron, również będących w tym systemie, podwyższając jej pozycję w wynikach. W tym wypadku praca sprowadza się do uruchomienia strony w systemie i od czasu do czasu sprawdzania czy idzie w górę. Wysiłek na pozycjonowanie bardzo niewielki, podobnie jak rezultaty takiego pozycjonowania. Krótko mówiąc: SWL są oficjalnie uznane przez wyszukiwarki jako działania sprzeczne z wytycznymi. Oznacza to, że równie szybko jak znaleźliśmy się wysoko w wynikach, możemy z nich spaść lub zostać całkowicie usunięci. To tylko kwestia czasu, kiedy danych SWL zostanie ‘zbanowany’ (zablokowany) pogrążając ze sobą witryny w nim uczestniczące. Warto zabezpieczyć się przed i sprawdzić czy umowa zawiera klauzulę o świadczeniu usług pozycjonowania tylko w oparciu o wytyczne twórców wyszukiwarek.

3. Czemu muszę podpisywać umowę o pozycjonowanie witryny na tak długo?

W najbardziej popularnym obecnie modelu dla pozycjonowania witryn – płatność za efekt, wysiłek włożony w pracę agencja ponosi niejako a konto, na rzecz przyszłego zwrotu z podjętych działań. Stąd umowa długookresowa na 3, 6 lub 12 miesięcy. W tym modelu ryzyko praktycznie całkowicie ponosi agencja, na którą położony jest ciężar osiągnięcia efektu. „Jedyne” ryzyko, jakie ponosi klient to czas, który ofiaruje agencji na pozycjonowanie swojej strony www – dlatego taka decyzja powinna być bardzo świadoma.

Klient ponosi koszty dopiero od momentu osiągnięcia określonego w umowie wyniku, czyli uzyskania pozycji w wyszukiwarce na zadaną frazę kluczową. Każde słowo podlega osobnej wycenie, a płatność następuje za pełny miesiąc osiągnięcia danej pozycji. Jeśli witryna zmieniała pozycję w tym okresie, opłata naliczana jest proporcjonalnie do liczby dni, w których witryna zajmowała daną pozycję lub wyciągana jest średnia z pozycji za dany miesiąc na podstawie wykonywanych na bieżąco raportów.

4 komentarze:

  1. Posiadam niemałe doświadczenie w pozycjonowaniu. Co mogę powiedzieć? Żadne narzędzie nie pomaga mi tak jak SeoAdder. Automat kataloguje witryny w czasie gdy ja zajmuję się czymś innym, przydatny dla osób chcących DOBRZE wypozycjonować swoją stronę! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna notka! Można się wiele nauczyć. Od siebie dodam, że dobrze jest katalogować automatem, w szczególności dobrze sprawuje się SeoAdder. Wiem to z doświadczenia, tak więc szczerze polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne teksty tu masz. Ja od niedawna się interesuje pozycjonowaniem, ale mam już SeoAddera i większość fraz w top10...

    OdpowiedzUsuń
  4. Oprócz różnych form pozycjonowania warto zainteresować się także przeprowadzeniem kampanii mailowej. Z Admailerem można zrobić to szybko i bezproblemowo. Znajdziecie go na www.admailer.pl Łatwe w obsłudze narzędzie, mi bardzo pomogło. Klientów przybyło w krótkim czasie całkiem dużo. Polecam!

    OdpowiedzUsuń